Ostrzeżenie o efektach wizualnych

W grze występują efekty wizualne, w tym migające światła, które u niewielkiego odsetka osób mogą powodować ataki epilepsji, również u osób niezdiagnozowanych.

Objawy to na przykład bóle i zawroty głowy, drgania mięśni twarzy lub powiek, dezorientacja, problemy z widzeniem, niekontrolowane ruchy kończyn czy utrata świadomości. Utraty przytomności mogą prowadzić do upadku i poważniejszych obrażeń ciała.

Jeśli dostrzeżesz u siebie którekolwiek z tych objawów, natychmiast przestań grać i skontaktuj się z lekarzem. Dlatego rodzice powinni obserwować dzieci lub bezpośrednio pytać je o te objawy. Największe prawdopodobieństwo ich wystąpienia istnieje u dzieci w wieku szkolnym i nastolatków,

Ryzyko zaistnienia ataków epileptycznych można ograniczyć za pomocą następujących środków:

Graj w dobrze oświetlonym pokoju;
Nie graj, jeśli czujesz senność albo zmęczenie.
Jeśli u Ciebie lub któregokolwiek/którejkolwiek z krewnych występowały w przeszłości objawy epilepsji, zacznij od skonsultowania się z lekarzem.